Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu

ÉRZÉKENYÍTŐ TEVÉKENYSÉGEINK A MAGYAR PARASPORT NAPJÁN

ÉRZÉKENYÍTŐ TEVÉKENYSÉGEINK A MAGYAR PARASPORT NAPJÁN
Győrffyné Kiss Erika óvodapedagógus, óvodavezető-helyettes

Nevelési intézményünk csoportjai első alkalommal csatlakoztak a február 22-ei országos Lélekmozgató Programhoz, amely a Magyar Parasport Napjához kapcsolódó rendezvény.

dsc01011     A speciális igényű gyerekek mindennapjairól szóló mesék olvasása segítséget nyújtott ahhoz, hogy az ő útjukon keresztül az elfogadásról, az együttélésről beszélgethessünk interaktív módon óvodásainkkal. Különösen nagy érdeklődéssel hallgatták a szeretetre, elfogadásra, természetes és azonos bánásmódra vágyó speciális nehézséggel küzdő gyermekek szívhez szóló történeteit. Változatos feladatokkal, játékokkal, mozgással és képek nézegetésével, melyen egyértelműen látható az adott fogyatékosság, érzékenyítettük neveltjeinket e témakörhöz kapcsolódóan. 

  • Tornaszobánkban akadálypályát állítottunk fel, ahol változatos mozgásos feladatok teljesítése várt a gyermekekre. A mozgásérzékelés, majd bekötött szemmel, annak hiánya alkalmával megtapasztalhatták, hogy milyen érzés, mikor társaikra bízzák magukat.
  • „Simogatós” kártyákat készítettek önállóan a nagyobbak a csoportszobában található anyagokból, termésekből. A dió, műanyag kupak, spatula, csipesz, parafadugó, mind kiváló fejlesztésre, felhasználásra szolgáló anyag volt számukra. Fajtánként 2-2 kártya készült el, melyeket összekeverve, bekötött szemmel szívesen párosítottak.
  • Készült egy nagyméretű tapintásos kocka is, melynek minden oldalát egy-egy különleges tárgy borította, melyet bekötött szemmel kellett felismernie a gyermekeknek.
  • Különleges élményül szolgált, mikor ecsetet vettek a lábujjuk közé és megpróbáltak festeni vele egy kartonpapírra. Érzékeltek, hogy mennyivel bonyolultabb ilyen módon festeni.
  • Lehetőséget nyújtottunk arra is, hogy táblakrétával folyosónk falára bekötött szemmel rajzoljanak. Felismerték a feladat nehézségét és újszerűséget, kedvvel készültek el sorra a kissé „elcsúszott” rajzok.
  • Játékaink között szerepelt a társak felismerése bekötött szemmel. Csalafinta módon egy-egy felnőtt is részt vett a játékban, nem kis fejtörést szerezve ezzel óvodásainknak.
  • Próbára tette a gyermek hallásérzékelését a különféle tárgyak, hangszerek hangjának, zörejének felismerése bekötött szemmel. 
  • Kipróbálták a gyermekek, hogy milyen lehetőséget biztosít számukra, ha széken ülve táncolnak zenére.
  • Heti érzékenyítő játékaink, feladataink maradandó emlékeként készültek el alkotói kis munkáik, rajzaik.

A gyakorlati tapasztalás elmélyíti már óvodáskorban az érzékenységet, türelmet, segítőkészséget és odafigyelést a korlátozottsággal élők felé. Örömteli és érzékenyítő pillanatokat szereztünk neveltjeinknek a játékos Lélekmozgató foglalkozások, feladatok során.

Vissza